GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

GRATIS INTAKE

Lifestyle tips

Lifestyle - Boost je immuunsysteem

26/2/21

"Tips om je immuunsysteem te boosten"


Net als dat we ons aan de coronaregels moeten houden, is het ook onze verantwoordelijkheid naar jezelf en naar anderen om aan je gezondheid te werken. Zo werken we samen aan de maatschappelijke gezondheid. Preventief kunnen we zelf werken aan onze lifestyle en zo ons immuunsysteem boosten.

De maatregelen vanuit de overheid richten zich zover enkel op het beperken van de verspreiding van het virus en invloeden van buiten (denk aan: afstand houden, handen wassen etc.)

Daarmee gaan we voorbij aan misschien wel de belangrijkste schakel, preventie❗️Wij kunnen onszelf van binnenuit wapenen. Ons lichaam zit namelijk zo fantastisch mooi in elkaar dat het zijn eigen afweersysteem heeft, ons immuunsysteem. Het is vreemd dat in een tijd waarin gezondheid juist zo belangrijk is, het niet wordt aangemoedigd om hier aan te werken.

Onze lifestyle heeft een bepalende rol in de mater waarop ons immuunsysteem werkt. Met deze praktische tips boost jij je immuunsysteem:
➡️ Slaap: 7 - 8 uur slaap per nacht. Probeer verder zoveel mogelijk regelmaat in het slapen aan te brengen.
➡️ Beweging: Het advies is om minimaal 30 min per dag aaneengesloten te bewegen. Probeer daarnaast tussendoor te bewegen. Wat ons lichaam niet gebruikt, breekt het namelijk af.
➡️ Ontspanning: We zijn eigenlijk altijd druk. Resultaat is chronische stress en de aanmaak van het stresshormoon Cortisol. De boog kan echter niet altijd gespannen staan. Tip: Plan je ontspanning in je agenda.
➡️ Voeding: Eet minder suiker en meer groenten. Basisregel voor het minderen van suiker is om zoveel mogelijk onbewerkt voedsel te eten. Probeer minimaal 250 gram groente per dag te eten. Tip: spreid de inname over 2 of meer maaltijden.
➡️ Positiviteit: Doe meer dingen waar je energie van krijgt. Dit heeft een positieve invloed op ons immuunsysteem.
➡️ Sociale contacten: We zijn sociale dieren. Onderhoud daarom je sociale contacten. Uiteraard met inachtneming van de maatregelen, bijv. Via sociale platformen.
➡️ Vitamines / supplementen: Niet als vervanging van voeding, maar om aan te vullen waar we tekort aan hebben. Het is inmiddels bekend dat een verlaagde vitamine D3 spiegel de kans vergroot om besmet te worden en complicaties te krijgen. Waarom dan niet uit voorzorg als supplement nemen?

Laten we met elkaar zelf actie ondernemen op zaken waar we zelf een bijdrage kunnen leveren. Geef je immuunsysteem een boost!





Boost je immuunsysteem

"Tips om je immuunsysteem te boosten"